Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mercedes-benz KLASA E Platforma / podwozie (VF211) E 220 CDI (211.606) (2003.10-2006.07) 150km » 90885 original imperium
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa E Platforma / Podwozie (vf211) E 220 Cdi (211.606) (2003.10-2006.07) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90885 ORIGINAL IMPERIUM

90885 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90885

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989635934

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90885 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (w obudowie) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III, XC60 I; CITROEN JUMPER II; FORD B-MAX, C-MAX, C-MAX II, COUGAR 1.0-5.0 02.93-
numery OEM:
FORD      1450955
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90885 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.