Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volkswagen TRANSPORTER T5 Platforma / podwozie (7JD, 7JE, 7JL, 7JY, 7JZ 2.0 CNG (2003.11-2011.05) 115km » 90886 original imperium
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T5 Platforma / Podwozie (7jd, 7je, 7jl, 7jy, 7jz 2.0 Cng (2003.11-2011.05) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90886 ORIGINAL IMPERIUM

90886 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
100.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90886

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Masa [g]334
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989635941

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90886 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN JUMPER II; FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT V363; PEUGEOT BOXER 2.0D-3.2D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      9678741380
FORD      1731770
FORD      BK2Q8594AA
FORD      BK2Q8A586AB
PEUGEOT      9678741380
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90886 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.