Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Bmw 3 (E36) 318 is (1993.09-1995.12) 140km » 90895 original imperium
wybrany samochód: 
Bmw 3 (e36) 318 Is (1993.09-1995.12) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90895 ORIGINAL IMPERIUM

90895 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
144.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90895

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989636795

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90895 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (80°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S205), C (W205), MARCO POLO CAMPER (W447), VITO MIXTO (DOUBLE CABIN), VITO TOURER (W447), VITO (W447) 1.2-1.8 03.07-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6222000015
MERCEDES-BENZ      6222000115
MERCEDES-BENZ      6222000215
MERCEDES-BENZ      6262000115
MERCEDES-BENZ      A6222000015
MERCEDES-BENZ      A6222000115
MERCEDES-BENZ      A6222000215
MERCEDES-BENZ      A6262000115
NISSAN      1106100Q1J�
NISSAN      1106100Q1L�
NISSAN      1106100Q1M�
NISSAN      1106100Q2C
RENAULT      110614599R
RENAULT      110616471R
RENAULT      110617671R
RENAULT      110618211R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90895 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.