Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VIVARO B Platforma / podwozie (X82) 1.6 CDTI (03) (2015.08-???) 140km » 10K3006-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Opel Vivaro B Platforma / Podwozie (x82) 1.6 Cdti (03) (2015.08-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn 10K3006-OYO OYODO

10K3006-OYO końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn OYODO
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

10K3006-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 10K3006-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Końcówka drążka wzdłużnego
Nazwa: KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO ZEWNĘTRZN
Opis: MAZDA 323 BG 89->, MX-3 91.05->, RX-7 FD13 92->, 121 DB 90.10->, FORD FESTIVA D23/D26 93->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8AB232280
Numer dostawcy: 10K3006-OYO
Parametry:z gwintem prawostronnym Gwint wewnętrzny [mm] : M12X1,25

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn 10K3006-OYO OYODO

numery OEM:
MAZDA      8AB2-32-280
MAZDA      B455-32-280
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn 10K3006-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.