Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Dacia DOKKER Furgon/minivan 1.5 dCi 75 / Blue dCi 75 (FEJW, FEAH) (2012.12-???) 75km » 10K3027-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Dacia Dokker Furgon/minivan 1.5 Dci 75 / Blue Dci 75 (fejw, Feah) (2012.12-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn 10K3027-OYO OYODO

10K3027-OYO końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn OYODO
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

10K3027-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 10K3027-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Końcówka drążka wzdłużnego
Nazwa: KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO ZEWNĘTRZN
Opis: MAZDA 3 1.3I 16V, 1.6I 16V, 2.0I 16V, 1.6TDI 16V 02->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : BP4L32280
Numer dostawcy: 10K3027-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn 10K3027-OYO OYODO

numery OEM:
MAZDA      BP4L-32-280
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie końcówka drążka kierowniczego zewnętrzn 10K3027-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.