Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Volvo V40 liftback (525) D3 (2012.03-2015.03) 150km » 10Z0303-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Volvo V40 Liftback (525) D3 (2012.03-2015.03) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

sworzeń wahacza kia 10Z0303-OYO OYODO

10Z0303-OYO sworzeń wahacza kia OYODO
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

10Z0303-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 10Z0303-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Sworzeń wahacza
Nazwa: SWORZEŃ WAHACZA KIA
Opis: SEPHIA II 1.5/SHUMA I/II/CARENS I ->02.05 PRZEDNIEGO DOLNEGO
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 0K2A134550A
Numer dostawcy: 10Z0303-OYO
Parametry:Średnica zabudowy [mm] : 18

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie sworzeń wahacza kia 10Z0303-OYO OYODO

numery OEM:
KIA      0K2A1-34-550A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie sworzeń wahacza kia 10Z0303-OYO OYODO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.