Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Ford SIERRA II Turnier (BNG) 1.8 (1987.01-1988.05) 90km » 10Z0512-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Ford Sierra Ii Turnier (bng) 1.8 (1987.01-1988.05) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

sworzeŃ wahacza hyundai 10Z0512-OYO OYODO

10Z0512-OYO sworzeŃ wahacza hyundai OYODO
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

10Z0512-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 10Z0512-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Sworzeń wahacza
Nazwa: SWORZEŃ WAHACZA HYUNDAI
Opis: HYUNDAI SONATA /EF/ 98.06->/XG 30 98->/ KIA OPIRUS 03.07-> PRZEDNIEGO DOLNEGO
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 5176038000
Numer dostawcy: 10Z0512-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie sworzeŃ wahacza hyundai 10Z0512-OYO OYODO

numery OEM:
HYUNDAI      51760-38000
HYUNDAI      51761-38A00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie sworzeŃ wahacza hyundai 10Z0512-OYO OYODO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.