Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A5 kabriolet (8F7) 2.0 TFSI (2009.03-2012.03) 180km » 20C5012-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) 2.0 Tfsi (2009.03-2012.03) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

termostat mitsubishi 20C5012-OYO OYODO

43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

20C5012-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 20C5012-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Termostat ukł. chłodzenia
Nazwa: TERMOSTAT MITSUBISHI
Opis: LANCER 1.5I 16V 2007-->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : MN176384
Numer dostawcy: 20C5012-OYO
Parametry:Temperatura otwarcia [°c] : 82

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie termostat mitsubishi 20C5012-OYO OYODO

numery OEM:
FIAT      71742133
MITSUBISHI      MN176384
SUZUKI      17670-63J00
SUZUKI      1767063J00
SUZUKI      1767065D00
SUZUKI      1767077E00
SMART      1352000015
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie termostat mitsubishi 20C5012-OYO OYODO w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.