Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën JUMPER II Furgon 3.0 HDi 180 (2011.07-???) 177km » 30K1051-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Citroën Jumper Ii Furgon 3.0 Hdi 180 (2011.07-???) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

drążek kierowniczy 30K1051-OYO OYODO

30K1051-OYO drążek kierowniczy OYODO
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30K1051-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 30K1051-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Połączenie osiowe, rozciągalny drążek kierowniczy
Nazwa: DRĄŻEK KIEROWNICZY
Opis: NISSAN X-TRAIL 2.0I 16V, 2.2TDI 16V 01.06->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 485218H300
Numer dostawcy: 30K1051-OYO
Parametry:Gwint zewnętrzny [mm] : M16X1/M14X1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie drążek kierowniczy 30K1051-OYO OYODO

numery OEM:
NISSAN      48521-8H300
NISSAN      48521-8H325
NISSAN      48521-8H385
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie drążek kierowniczy 30K1051-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.