Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Isuzu N (6th Generation) NPR 75L, NQR 75L, NQR 75P, NQR 75T (2006-???) 190km » 30K2082-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Isuzu N (6th Generation) Npr 75l, Nqr 75l, Nqr 75p, Nqr 75t (2006-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

drążek kierowniczy 30K2082-OYO OYODO

30K2082-OYO drążek kierowniczy OYODO
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30K2082-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 30K2082-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Połączenie osiowe, rozciągalny drążek kierowniczy
Nazwa: DRĄŻEK KIEROWNICZY
Opis: TOYOTA AVENSIS 97->03
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4550305020
Numer dostawcy: 30K2082-OYO
Parametry:z gwintem prawostronnym Gwint zewnętrzny [mm] : M16X1,5/M14X1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie drążek kierowniczy 30K2082-OYO OYODO

numery OEM:
TOYOTA      45503-05020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie drążek kierowniczy 30K2082-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.