Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Saab 9000 liftback 2.3 -16 CSE (1993.09-1998.12) 147km » 40S0012-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Saab 9000 Liftback 2.3 -16 Cse (1993.09-1998.12) 147km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CENTRALNY WYSPRZĘGLIK SSANGYONG 40S0012-OYO OYODO

206.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

40S0012-OYO

producent:

OYODO

RODIUS 2.0 XDI/2.2 XDI 2012-07 -> / ACTYON SPORT 2.0XDI 2013 -> / ACTYON 2.0 XDI 2013 ->/ REXTON 2.0XDI 2012 -> /SKRZYNIABIEGÓW 6 BIEGOWA/
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 3036032000
Numer dostawcy: 40S0012-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CENTRALNY WYSPRZĘGLIK SSANGYONG 40S0012-OYO OYODO

numery OEM:
SSANGYONG      30360-32000
SSANGYONG      3036032000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CENTRALNY WYSPRZĘGLIK SSANGYONG 40S0012-OYO OYODO w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.