Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Kia SORENTO IV (MQ4, MQ4A) 1.6 T-GDi Hybrid (2024-???) 215km » 60K0315-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Kia Sorento Iv (mq4, Mq4a) 1.6 T-gdi Hybrid (2024-???) 215km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

osŁona drĄŻka kierowniczego kia 60K0315-OYO OYODO

60K0315-OYO osŁona drĄŻka kierowniczego kia OYODO
23.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

60K0315-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 60K0315-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Osłona, układ kierowniczy
Nazwa: OSŁONA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO KIA
Opis: SORENTO IV 2013->/ HYUNDAI SANTA FE IV 2012 ->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 577402W000
Numer dostawcy: 60K0315-OYO
Parametry:z obu stron

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie osŁona drĄŻka kierowniczego kia 60K0315-OYO OYODO

numery OEM:
HYUNDAI      57740-2W000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie osŁona drĄŻka kierowniczego kia 60K0315-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.