Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Skoda OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5) 1.0 TSI (2020.06-???) 110km » 60R0301-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv Combi (nx5, Pv5) 1.0 Tsi (2020.06-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło pasowe wału korbowego kia 60R0301-OYO OYODO

60R0301-OYO koło pasowe wału korbowego kia OYODO
169.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

60R0301-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 60R0301-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO KIA
Opis: SORENTO 2.5CRDI 03.12->06.04
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 231234A010
Numer dostawcy: 60R0301-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło pasowe wału korbowego kia 60R0301-OYO OYODO

numery OEM:
KIA      23123-4A010
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło pasowe wału korbowego kia 60R0301-OYO OYODO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.