Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 60R2024-OYO oyodo

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA 60R2024-OYO OYODO

238.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

60R2024-OYO

producent:

OYODO

TOYOTA RAV-4 2,0 D4D 01->05
Ilość żeber : 4
Średnica wewnętrzna [mm] : 30
Szerokość 1 [mm] : 57
Szerokość 2 [mm] : 24
Średnica zewnętrzna 1 [mm] : 161,6
Średnica zewnętrzna 2 [mm] : 136,8
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1340827020
Numer dostawcy: 60R2024-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA 60R2024-OYO OYODO

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA 60R2024-OYO ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA 60R2024-OYO producenta OYODO

TOYOTA

1340827020

numery OEM:
TOYOTA      1340827020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA 60R2024-OYO OYODO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.