Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów Lamborghini GALLARDO SPYDER 5.2 (2011.09-???) 551km » HM5289 payen (federal mogul)
wybrany samochód: 
Lamborghini Gallardo Spyder 5.2 (2011.09-???) 551km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra HM5289 PAYEN (FEDERAL MOGUL)

HM5289 Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra PAYEN (FEDERAL MOGUL)
payen HM5289
Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra HM5289
109.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

HM5289

Status produktu: Normalny
MateriałGuma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra HM5289 PAYEN (FEDERAL MOGUL)

Zestaw uszczelek pokrywy zaworów pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 I, S40 II, S80 II, V50, V70 III, CITROEN C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I, C4 PICASSO I, C5 II, C5 III, C5 II/KOMBI 1.8D-2.5 05.99-
numery OEM:
CITROËN      0348.S3
FIAT      9654983280
FORD      1365586
FORD      3M5Q6L004CA
PEUGEOT      0348.S3
VOLVO      30757077

Zastosowanie Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra HM5289 PAYEN (FEDERAL MOGUL) w samochodach:

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.