Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7.04879.00.0 pierburg

Termostat układu chłodzenia 7.04879.00.0 PIERBURG

7.04879.00.0 Termostat układu chłodzenia PIERBURG
168.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7.04879.00.0

producent:

PIERBURG

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Techniczny numer informacyjny SI 1830
nr EAN 4028977689451

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 7.04879.00.0 PIERBURG

TERMOSTAT PIERBURG 7.04879.00.0 OPEL ASTRA G,H,INSIGNIA, SIGNUM 1,6,16V

Termostat układu chłodzenia 7.04879.00.0 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Termostat układu chłodzenia 7.04879.00.0 producenta PIERBURG

OPEL

1338178, 24405922, 55577072, 6338018

CHEVROLET

55578419, 96980318, 96984104

FIAT

71744389, 71770832

numery OEM:
FIAT      71744389
FIAT      71770832
OPEL      13 38 178
OPEL      24405922
OPEL      55577072
OPEL      63 38 018
VAUXHALL      13 38 178
VAUXHALL      24405922
VAUXHALL      55577072
VAUXHALL      63 38 018
CHEVROLET      55578419
CHEVROLET      96980318
CHEVROLET      96984104

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 7.04879.00.0 PIERBURG w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 7.04879.00.0zobacz instrukcję montażu 7.04879.00.0

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.