Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 22 223 qap

koło pasowe citroen peugeot fiat 22 223 QAP

77.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

22 223

dostawca:

QAP

Indeks: QAP 22 223
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE CITROEN PEUGEOT FIAT
Opis: PEUGEOT, CITROEN 1,8-1,9 HDI ilość żeber 6/śr.zew.152,8/śr.wew.30
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 0515G3
Numer dostawcy: 22 223
Parametry:Średnica [mm] : 152,8
Ilość żeber : 6
Średnica otworu [mm] : 30

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło pasowe citroen peugeot fiat 22 223 QAP

koło pasowe citroen peugeot fiat 22 223 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE koło pasowe citroen peugeot fiat 22 223 producenta QAP

PEUGEOT

0515G3

FIAT

9608938980

numery OEM:
FIAT      9608938980
PEUGEOT      0515G3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło pasowe citroen peugeot fiat 22 223 QAP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

QAP
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.