Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Opel MOVANO B Platforma / podwozie (X62) 2.3 CDTI FWD (EV, HV, UV) (2014.05-???) 110km » 110603082R renault
wybrany samochód: 
Opel Movano B Platforma / Podwozie (x62) 2.3 Cdti Fwd (ev, Hv, Uv) (2014.05-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

termostat renault 110603082R RENAULT

110603082R termostat renault RENAULT
renault 110603082R
termostat renault 110603082R
268.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

110603082R

producent:

RENAULT

Indeks: REN 110603082R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Korpus termostatu
Nazwa: TERMOSTAT RENAULT
Opis: CAPTUR, CLIO IV 0.9 Tce, 1.2 Tce
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 110603082R
Numer dostawcy: 110603082R

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie termostat renault 110603082R RENAULT

TERMOSTAT RENAULT CAPTUR, CLIO IV 0,9/1,2 TCE
numery OEM:
RENAULT      11 06 010 73R
RENAULT      11 06 030 82R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie termostat renault 110603082R RENAULT w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.