Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi R8 Spyder (427, 429) 5.2 FSI (2012.07-2015.07) 570km » 410604682R renault
wybrany samochód: 
Audi R8 Spyder (427, 429) 5.2 Fsi (2012.07-2015.07) 570km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

klocki hamulc. renault clio iv 12- przód 410604682R RENAULT

410604682R klocki hamulc. renault clio iv 12- przód RENAULT
renault 410604682R
klocki hamulc. renault clio iv 12- przód 410604682R
200.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

410604682R

producent:

RENAULT

Indeks: REN 410604682R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw klocków, hamulec tarczowy
Nazwa: KLOCKI HAMULC. RENAULT CLIO IV 12- PRZÓD
Opis: DACIA SANDERO , CLIO IV 12- PRZÓD 13- przód
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 16
Zamiennik: : 410605536R
Numer dostawcy: 410604682R
Parametry:bez styku zużycia System hamulcowy : ATE

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie klocki hamulc. renault clio iv 12- przód 410604682R RENAULT

KLOCKI HAM. RENAULT P. 410604682R CLIO 0,9-1,2/1,5DCI 12-
numery OEM:
DACIA      410605536R
RENAULT      410604682R
RENAULT      410605536R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie klocki hamulc. renault clio iv 12- przód 410604682R RENAULT w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.