Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Lancia LYBRA (839_) 1.6 16V (839AXA1A) (1999.07-2005.10) 103km » 8200954288 renault
wybrany samochód: 
Lancia Lybra (839_) 1.6 16v (839axa1a) (1999.07-2005.10) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT 8200954288 RENAULT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8200954288

producent:

RENAULT

TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT
Temperatura otwarcia [°c] : 83
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200954288
Numer dostawcy: 8200954288

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT 8200954288 RENAULT

TERMOSTAT Z OBUDOWą DACIA/RENAULT/NISSAN
numery OEM:
RENAULT      11061-00Q0D
RENAULT      11061-00QAM
RENAULT      82 00 244 023
RENAULT      82 00 400 554
RENAULT      82 00 558 758
RENAULT      82 00 954 288
RENAULT      8200400554
RENAULT      8200558758
RENAULT      8200954288
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA RENAULT 8200954288 RENAULT w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.