Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault KANGOO (KC0/1_) 1.0 (2002.01-2007.01) 70km » 8200978549 renault
wybrany samochód: 
Renault Kangoo (kc0/1_) 1.0 (2002.01-2007.01) 70km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

termostat z obudowa renault 8200978549 RENAULT

8200978549 termostat z obudowa renault RENAULT
200.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8200978549

producent:

RENAULT

Indeks: REN 8200978549
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Termostat ukł. chłodzenia
Nazwa: TERMOSTAT Z OBUDOWA RENAULT
Opis: MOVANO 2.3 CDTI 12/10- , MASTER 2.3 dCi 02/10-
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200978549
Numer dostawcy: 8200978549
Parametry:Temperatura otwarcia [°c] : 81

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie termostat z obudowa renault 8200978549 RENAULT

TERMOSTAT RENAULT 2,3DCI MASTER 10-
numery OEM:
RENAULT      8200978549
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie termostat z obudowa renault 8200978549 RENAULT w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.