Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 925003 ruville/fag

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 925003 RUVILLE/FAG

925003 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

925003

producent:

RUVILLE/FAG

Rozmiar gwintu 1: M14x1,5
Rozmiar gwintu 2: M18x1,5
Długość [mm]: 246
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 925003 RUVILLE/FAG

numery OEM:
BMW      32216762243
BMW      32216762243*
BMW      32216762244
BMW      32216762244*

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 925003 RUVILLE/FAG w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 925003 RUVILLE/FAG:

2021-02-07
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.