Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Audi A6 C6 (4F2) 4.2 FSI quattro (2006.06-2011.03) 350km » 1878 059 832 sachs
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 4.2 Fsi Quattro (2006.06-2011.03) 350km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 1878 059 832 SACHS

1878 059 832 Tarcza sprzęgła SACHS
sachs 1878 059 832
Tarcza sprzęgła 1878 059 832
1878 059 832
sachs 1878 059 832 Tarcza sprzęgła
Tarcza sprzęgła 1878 059 832 sachs
Tarcza sprzęgła 1878 059 832 sachs
Tarcza sprzęgła 1878 059 832 sachs
240.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1878 059 832

producent:

SACHS

Status produktu: Normalny
Parametr220VTPB
Średnica [mm]220
Profil piasty20,3x22,1-28N
Ilość zębów28
nr EAN4013872318599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 1878 059 832 SACHS

Tarcza sprzęgła (220mm) pełen profil pasuje do: AUDI A1, A2, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, LEON SC, TOLEDO III 1.2-2.0D 12.99-05.22
numery OEM:
AUDI      036 141 032 H
AUDI      036 141 032 HX
SEAT      036 141 032 H
SEAT      036 141 032 HX
SKODA      036 141 032 H
SKODA      036 141 032 HX
VOLKSWAGEN      036 141 032 H
VOLKSWAGEN      036 141 032 HX

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 1878 059 832 SACHS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza sprzęgła 1878 059 832 SACHS:

Łukasz, Warszawa
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.