Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 600 169 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 169 SACHS

3182 600 169 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 600 169
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 169
3182 600 169
sachs 3182 600 169 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 169 sachs
328.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

3182 600 169

producent:

SACHS

Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872722235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 169 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: CHRYSLER SEBRING; CITROEN C4 AIRCROSS, C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE; DODGE AVENGER, CALIBER, JOURNEY; FIAT FULLBACK 1.5-2.4LPG 09.05-
numery OEM:
CHRYSLER      05273431AA
CHRYSLER      05273431AB
CHRYSLER      5273431AA
CHRYSLER      5273431AB
CITROËN      16 076 786 80
CITROËN      16 082 585 80
CITROËN      16 112 842 80
CITROËN      2041 90
CITROËN      2041 A6
DODGE      05273431AA
DODGE      05273431AB
DODGE      5273431AA
DODGE      5273431AB
FIAT      6000608653
MITSUBISHI      2324A015
MITSUBISHI      2324A072
MITSUBISHI      2324A077
MITSUBISHI      2324A078
MITSUBISHI      2324A080
MITSUBISHI      2324A081
PEUGEOT      16 076 786 80
PEUGEOT      16 082 585 80
PEUGEOT      16 112 842 80
PEUGEOT      2041 90
PEUGEOT      2041 A6
JEEP      05273431AA
JEEP      05273431AB
JEEP      5273431AA
JEEP      5273431AB

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 169 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.