Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Seat LEON (KL1, KLG) 1.5 eTSI (2024-???) 116km » 3182 654 308 sachs
wybrany samochód: 
Seat Leon (kl1, Klg) 1.5 Etsi (2024-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC 1,9 DCI/2,0 02- 3182 654 308 SACHS

3182 654 308 WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC 1,9 DCI/2,0 02- SACHS
sachs 3182 654 308
186.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3182 654 308

producent:

SACHS

uwzględnić informację serwisową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC 1,9 DCI/2,0 02- 3182 654 308 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: NISSAN PRIMERA, RENAULT GRAND SCENIC II, MEGANE, MEGANE II, MEGANE III, MEGANE II/KOMBI, SCENIC II 1.5D/1.9D/2.0 08.02-
numery OEM:
NISSAN      30620-1683R
NISSAN      30620-AE800
RENAULT      30 62 016 83R
RENAULT      30 62 028 64R
RENAULT      82 00 116 459
RENAULT      82 00 243 494
RENAULT      82 00 341 798
RENAULT      82 00 723 260
RENAULT      82 00 764 618
RENAULT      82 00 805 656
RENAULT      82 00 842 580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WYSPRZĘGLIK RENAULT MEGANE/SCENIC 1,9 DCI/2,0 02- 3182 654 308 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.