Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Citroën C5 I (DC_) 3.0 V6 (DCXFXC, DCXFXF) (2001.03-2004.08) 207km » 1906001 sasic
wybrany samochód: 
Citroën C5 I (dc_) 3.0 V6 (dcxfxc, Dcxfxf) (2001.03-2004.08) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 1906001 SASIC

1906001 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC
63.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 6.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1906001

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
MateriałTermoplast
Materiałblacha stalowa
Jednostka ilościKomplet
dla numeru OE1K0498201B
nr EAN3660872371621

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 1906001 SASIC

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 27/94) (dł.108) pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, AROSA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK 1.2-1.9D 10.94-06.15
numery OEM:
AUDI      1K0498201B
AUDI      6Q0498201A
SEAT      1K0498201B
SEAT      6Q0498201A
SKODA      1K0498201B
SKODA      6Q0498201A
VOLKSWAGEN      1K0498201B
VOLKSWAGEN      6Q0498201A

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 1906001 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.