Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault MASTER II Furgon (FD) 2.5 dCi 120 (FD0M, FD0U, FD0W, FD2M, FD2W, FD3M, FD3U,... (2001.10-???) 115km » 2154011 sasic
wybrany samochód: 
Renault Master Ii Furgon (fd) 2.5 Dci 120 (fd0m, Fd0u, Fd0w, Fd2m, Fd2w, Fd3m, Fd3u,... (2001.10-???) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2154011 SASIC

2154011 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154011
Koło pasowe, wał korbowy 2154011
157.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154011

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]151
Ilość żeber6
dla numeru OE123033245R
nr EAN3660872391339

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154011 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: MERCEDES A (W176), B SPORTS TOURER (W246, W242), CITAN MIXTO (DOUBLE CABIN), CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415), CLA (C117) 1.2-1.6LPG 06.01-
numery OEM:
NISSAN      1230300Q1H
NISSAN      1230300Q2K
NISSAN      1230300QAU
NISSAN      1230300QAY
NISSAN      1230300QBA
NISSAN      12303AY600
NISSAN      12303BN700
RENAULT      123033245R
RENAULT      8200477938
RENAULT      8200552236
RENAULT      8200687605
RENAULT      8200699517
DACIA      123033245R
DACIA      8200477938
DACIA      8200552236
DACIA      8200687605
DACIA      8200699517

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154011 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.