Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2154017 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2154017 SASIC

2154017 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154017
Koło pasowe, wał korbowy 2154017
2154017
sasic 2154017 Koło pasowe, wał korbowy
206.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154017

producent:

SASIC

Średnica [mm] 151
Ilość żeber 7
dla numeru OE 8200619927
nr EAN 3660872391377

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154017 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: RENAULT CLIO III, ESPACE IV, GRAND SCENIC II, LAGUNA, LAGUNA II, LAGUNA III, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II, VEL SATIS 2.0 06.02-

Koło pasowe, wał korbowy 2154017 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2154017 producenta SASIC

RENAULT

8200276840, 8200297835, 8200297935, 8200386470, 8200451073, 8200505833, 8200523068, 8200619927, 8200817574

numery OEM:
RENAULT      8200276840
RENAULT      8200297835
RENAULT      8200297935
RENAULT      8200386470
RENAULT      8200451073
RENAULT      8200505833
RENAULT      8200523068
RENAULT      8200619927
RENAULT      8200817574

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154017 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.