Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Toyota PROACE VERSO Autobus (MPY_) 2.0 D4d 4x4 (MPY4) (2018.04-???) 150km » 2156001 sasic
wybrany samochód: 
Toyota Proace Verso Autobus (mpy_) 2.0 D4d 4x4 (mpy4) (2018.04-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156001 SASIC

2156001 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
175.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156001

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]138
Ilość żeber4
Ilość żeber5
dla numeru OE03G105243B
nr EAN3660872373892

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156001 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 5) pasuje do: AUDI A3, A4 B7, A6 C7, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5.5, TOURAN 1.9D/2.0D 08.97-09.18
numery OEM:
SKODA      03G105243B
VOLKSWAGEN      03G105243B

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156001 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.