Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi Q5 (8RB) 2.0 TFSI quattro (2009.08-2017.05) 180km » 2156018 sasic
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) 2.0 Tfsi Quattro (2009.08-2017.05) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156018 SASIC

2156018 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156018
Koło pasowe, wał korbowy 2156018
2156018
sasic 2156018 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2156018 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2156018 sasic
121.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156018

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]138
Ilość żeber6
dla numeru OE038105243M
nr EAN3660872391421

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156018 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A1, A3, A4 ALLROAD B8, A4 B8, A5, A6 C7, Q3, Q5, TT, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, EXEO, EXEO ST, IBIZA III 1.2D-2.0D 11.99-
numery OEM:
AUDI      038105243M
SEAT      038105243M
SKODA      038105243M
VOLKSWAGEN      038105243M

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156018 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.