Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) 3.2 V6 4motion (2004.02-2008.11) 241km » 2156033 sasic
wybrany samochód: 
Volkswagen Phaeton (3d1, 3d2, 3d3, 3d4, 3d6, 3d7, 3d8, 3d9) 3.2 V6 4motion (2004.02-2008.11) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156033 SASIC

2156033 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156033
Koło pasowe, wał korbowy 2156033
2156033
sasic 2156033 Koło pasowe, wał korbowy
251.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

2156033

dostawca:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]160
Ilość żeber6
dla numeru OE1594853
nr EAN3660872407689
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156033 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: FORD MONDEO III, TRANSIT 2.0D/2.2D 08.00-03.07
numery OEM:
FORD      1124891
FORD      1151394
FORD      1226637
FORD      1226638
FORD      1329203
FORD      1329205
FORD      1349993
FORD      1351731
FORD      1594853
FORD      4C1Q6B319C1A
FORD      4C1Q6B319C1B
FORD      4C1Q6B319DA
FORD      4C1Q6B319DB
FORD      4C1Q6B319DC

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156033 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.