Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156040 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156040 SASIC

2156040 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156040
Koło pasowe, wał korbowy 2156040
2156040
sasic 2156040 Koło pasowe, wał korbowy
124.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156040

producent:

SASIC

Średnica [mm] 133
Ilość żeber 6
dla numeru OE 5227815
nr EAN 3660872420237

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156040 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: FORD FIESTA V, GALAXY II, GALAXY MK II, MONDEO III, MONDEO IV, S-MAX 1.8-2.0LPG 10.00-06.15

Koło pasowe, wał korbowy 2156040 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156040 producenta SASIC

FORD

1561030, 5227815

numery OEM:
FORD      1561030
FORD      5227815
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156040 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.