Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156047 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156047 SASIC

2156047 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156047
Koło pasowe, wał korbowy 2156047
202.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156047

producent:

SASIC

Średnica [mm] 141
Średnica [mm] 124
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
dla numeru OE 11231438995
nr EAN 3660872420886

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156047 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, 6) pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E39), 7 (E38), X5 (E53), Z3 (E36) 2.0-3.0 01.91-12.07

Koło pasowe, wał korbowy 2156047 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156047 producenta SASIC

BMW

11231432471, 11231438995

numery OEM:
BMW      11231432471
BMW      11231438995

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156047 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.