Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156048 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156048 SASIC

2156048 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156048
Koło pasowe, wał korbowy 2156048
2156048
sasic 2156048 Koło pasowe, wał korbowy
122.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156048

producent:

SASIC

Średnica [mm] 130
Ilość żeber 6
dla numeru OE 134700D040
nr EAN 3660872424358

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156048 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: TOYOTA AURIS, AVENSIS, COROLLA, COROLLA VERSO 1.4/1.6/1.8 07.00-11.13
numery OEM:
TOYOTA      134700D040
TOYOTA      1347022041
zamienniki:
DP064
brak
HUTCHINSON

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156048 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.