Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi 100 C3 Avant (445, 446) 2.0 D (1983.03-1990.11) 70km » 2156074 sasic
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Avant (445, 446) 2.0 D (1983.03-1990.11) 70km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156074 SASIC

2156074 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156074
Koło pasowe, wał korbowy 2156074
2156074
sasic 2156074 Koło pasowe, wał korbowy
158.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156074

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]149,5
Ilość żeber6
dla numeru OE30731865
nr EAN3660872446541

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156074 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: VOLVO S60 I, S80 I, V70 II, V70 III, XC70 I, XC90 I 2.4D 01.01-12.14
numery OEM:
VOLVO      30637335
VOLVO      30731865
VOLVO      8642368

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156074 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.