Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156080 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156080 SASIC

2156080 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156080
Koło pasowe, wał korbowy 2156080
2156080
sasic 2156080 Koło pasowe, wał korbowy
374.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156080

producent:

SASIC

Średnica [mm] 151
Ilość żeber 5
dla numeru OE 11232244417
nr EAN 3660872449801

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156080 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38), OPEL OMEGA B 2.5D 09.91-05.04

Koło pasowe, wał korbowy 2156080 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156080 producenta SASIC

BMW

11232244417, 11232245377, 11232246511

OPEL

614610, 614612, 90487878, 90541669

numery OEM:
BMW      11232244417
BMW      11232245377
BMW      11232246511
OPEL      614610
OPEL      614612
OPEL      90487878
OPEL      90541669
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156080 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.