Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Audi A6 C6 (4F2) 3.0 TDI quattro (2008.10-2011.03) 240km » 2873813 sasic
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 3.0 Tdi Quattro (2008.10-2011.03) 240km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 SASIC

2873813 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC
sasic 2873813
Zestaw osłon, wał napędowy 2873813
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2873813

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Jednostka ilościKomplet
dla numeru OE328781
nr EAN3660872307231

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 SASIC

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 35/80) (dł.100) (kpl.) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C4, C4 I, C5 I, C5 II, C5 III, C5 II/KOMBI, C5 I/KOMBI, EVASION, JUMPY I, XANTIA 1.4-2.1D 10.88-
numery OEM:
CITROËN      328781
CITROËN      328792
PEUGEOT      328781
PEUGEOT      328792

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 2873813 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.