Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 7776081 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776081 SASIC

7776081 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7776081

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 128
dla numeru OE 8E0422821C
nr EAN 3660872424983

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776081 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 128mm) pasuje do: AUDI 100 C4, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5, SEAT EXEO, EXEO ST, SKODA SUPERB I 1.6-6.0 06.91-05.13
numery OEM:
AUDI      4B0422821
AUDI      4D0422821
AUDI      4D0422821A
AUDI      8E0422821
AUDI      8E0422821C
SEAT      8E0422821
SEAT      8E0422821C
VOLKSWAGEN      4B0422821
VOLKSWAGEN      4D0422821
VOLKSWAGEN      4D0422821A
VOLKSWAGEN      8E0422821
VOLKSWAGEN      8E0422821C

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776081 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.