Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 7776132 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776132 SASIC

7776132 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
110.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7776132

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Długość [mm] 333
dla numeru OE 8N0422803D
nr EAN 3660872460516

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776132 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 333mm) pasuje do: AUDI TT, SEAT LEON, VW GOLF IV 1.8/2.8/3.2 10.98-06.06
numery OEM:
AUDI      8N0422803D
AUDI      8N0422804D
AUDI      8N0422807D
SEAT      8N0422803D
SEAT      8N0422804D
SEAT      8N0422807D
VOLKSWAGEN      8N0422803D
VOLKSWAGEN      8N0422804D
VOLKSWAGEN      8N0422807D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 7776132 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.