Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Land Rover RANGE ROVER EVOQUE (L551) 2.0 D200 4x4 (2020.07-???) 204km » 9001812 sasic
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Evoque (l551) 2.0 D200 4x4 (2020.07-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 9001812 SASIC

9001812 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 9001812
Koło pasowe, wał korbowy 9001812
469.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

9001812

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]150
Średnica [mm]141,5
Ilość żeber5
Ilość żeber 25
dla numeru OE11232247890
nr EAN3660872363138

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 9001812 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), X5 (E53), LAND ROVER RANGE ROVER III, OPEL OMEGA B 2.0D/2.5D/3.0D 08.98-08.12
numery OEM:
BMW      11232247886
BMW      11232247890
OPEL      614602
OPEL      93171365
LAND ROVER      LGH00100

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 9001812 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.