Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 3410 sidem

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3410 SIDEM

3410 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SIDEM
57.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

3410

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu MM14X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM16X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 294
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978184088

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3410 SIDEM

numery OEM:
FORD      1 251 937
FORD      1 510 270
FORD      1 714 484
FORD      1 714 485*
FORD      1 715 414
FORD      1 780 104
VOLVO      274 502
VOLVO      30 776 283
VOLVO      31 201 817
VOLVO      31 317 779
FORD USA      3M51 3L519 AA
FORD USA      3M51 3L519 AB

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3410 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 3410 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.