Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Renault MEGANE III coupe (DZ0/1_) 1.9 dCi (DZ0N, DZ0J, DZ1J, DZ1K) (2008.11-2015.08) 131km » 5083 sidem
wybrany samochód: 
Renault Megane Iii Coupe (dz0/1_) 1.9 Dci (dz0n, Dz0j, Dz1j, Dz1k) (2008.11-2015.08) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 5083 SIDEM

5083 Sworzeń wahacza SIDEM
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

5083

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka/
Wymiar stożka [mm]18
średnica zewnętrzna [mm]38,4
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoR10078
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN5413978251629

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 5083 SIDEM

numery OEM:
RENAULT      54 50 476 54R*
RENAULT      54 50 486 28R*
RENAULT      54 50 496 00R*
RENAULT      54 50 508 73R*
RENAULT      54 50 510 97R*
RENAULT      54 50 573 45R*
RENAULT      Part of
SMART      453 330 29 00*
SMART      453 330 30 00*
SMART      453 330 31 00*
SMART      453 330 32 00*
SMART      Part of

Zastosowanie Sworzeń wahacza 5083 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 5083 SIDEM:

ERMAKOV, VILLERS COTTERETS
2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.