Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Land Rover RANGE ROVER V (L460) P460e PHEV AWD (2023-???) 460km » VKDY 321012 skf
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover V (l460) P460e Phev Awd (2023-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321012 SKF

VKDY 321012 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SKF
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

VKJP 2082

numer części:

VKDY 321012

producent:

SKF

Status produktu: Normalny
Długość [mm]341
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Rozmiar gwintu 1M14 x 1,5
parzyste numery artykułówVKDY 321012
nr EAN7316579256544

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321012 SKF

Drążek kierowniczy boczny (z końcówką) L/P pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE AEE-CFEA 09.96-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0 422 803 B
AUDI      1J0 422 803 D
AUDI      1J0 422 803 H
AUDI      1J0 422 804 B
AUDI      1J0 422 804 D
AUDI      1J0 422 804 H
SEAT      1J0 422 803 B
SEAT      1J0 422 803 D
SEAT      1J0 422 803 H
SEAT      1J0 422 804 B
SEAT      1J0 422 804 D
SEAT      1J0 422 804 H
SKODA      1J0 422 803 B
SKODA      1J0 422 803 D
SKODA      1J0 422 803 H
SKODA      1J0 422 804 B
SKODA      1J0 422 804 D
SKODA      1J0 422 804 H
VOLKSWAGEN      1J0 422 803 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 803 D
VOLKSWAGEN      1J0 422 803 H
VOLKSWAGEN      1J0 422 804 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 804 D
VOLKSWAGEN      1J0 422 804 H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321012 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321012 SKF:

Adam, Osielsko
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Informacje o producencie części do samochodów firmie SKF

 

SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.

Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.

Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.

SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.

SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.