Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » VKJC 1013 skf

Wał napędowy VKJC 1013 SKF

VKJC 1013 Wał napędowy SKF
skf VKJC 1013
Wał napędowy VKJC 1013
436.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (12 ocen)
numer części:

VKJC 1013

producent:

SKF

Długość [mm] 768
Wymiar gwintu M20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 8,3
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 90,9
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 99,8
nr EAN 7316572884829

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy VKJC 1013 SKF

Półoś napędowa przód P 768mm pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA II, TOLEDO I; VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, GOLF II, JETTA II, LUPO I, POLO, POLO III, POLO III CLASSIC 1.0-2.0 08.83-07.05
numery OEM:
SEAT      191 407 272 AF
SEAT      191 407 272 AG
SEAT      191 407 272 BD
SEAT      191 407 272 BE
SEAT      191 407 272 F
SEAT      191 407 272 FX
SEAT      191 407 272 H
SEAT      191 407 272 HX
SEAT      191 407 274 CV
SEAT      191 407 274 CX
SEAT      191 407 274 DV
SEAT      191 407 274 DX
SEAT      191 407 452 BX
VOLKSWAGEN      191 407 272
VOLKSWAGEN      191 407 272 AF
VOLKSWAGEN      191 407 272 AG
VOLKSWAGEN      191 407 272 BD
VOLKSWAGEN      191 407 272 BE
VOLKSWAGEN      191 407 272 F
VOLKSWAGEN      191 407 272 FX
VOLKSWAGEN      191 407 272 H
VOLKSWAGEN      191 407 272 HX
VOLKSWAGEN      191 407 274 CV
VOLKSWAGEN      191 407 274 CX
VOLKSWAGEN      191 407 274 DV
VOLKSWAGEN      191 407 274 DX
VOLKSWAGEN      191 407 452 BX
VOLKSWAGEN      6N0 407 272 J
VOLKSWAGEN      6N0 407 452 DX

Zastosowanie Wał napędowy VKJC 1013 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy VKJC 1013 SKF:

2023-05-01
 5/5
Towar zgodny z opisem
2020-01-08
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-09-01
 2/5
Wał wygląda na zamiennik wału firmy TRW
2022-01-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-16
 5/5
Zakup skf VKJC 6170 polecił mi mój mechanik
2022-01-17
 5/5
Cześć pasuje jak długo będzie działać zobaczymy.
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
2023-08-16
 5/5
Niestety wał napędowy okazał się 'felerny'. Cóż nawet taka marka jak SKF zalicza wpadki. Zero problemów z reklamacją ze strony sprzedającego jak również producenta.
zobacz instrukcję montażu VKJC 1013

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Informacje o producencie części do samochodów firmie SKF

 

SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.

Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.

Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.

SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.

SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.