Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q4 SUV (F4B) 45 e-tron quattro (2021.06-???) 265km » VKJC 5991 skf
wybrany samochód: 
Audi Q4 Suv (f4b) 45 E-tron Quattro (2021.06-???) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy VKJC 5991 SKF

VKJC 5991 Wał napędowy SKF
skf VKJC 5991
Wał napędowy VKJC 5991
449.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (13 ocen)
numer części:

VKJC 5991

producent:

SKF

Status produktu: Normalny
Długość [mm]898
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]49
Długość 2 [mm]311,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]84
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]79
nr EAN7316572896136

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy VKJC 5991 SKF

Półoś napędowa przód P 312/898mm pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO, RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, LOGAN I, MEGANE II, MODUS 1.2-1.6LPG 09.04-
numery OEM:
RENAULT      39 10 068 02R
RENAULT      60 01 548 720
RENAULT      77 11 497 417
RENAULT      82 00 261 841
RENAULT      82 00 358 164
RENAULT      82 00 358 168
RENAULT      82 00 455 157
RENAULT      82 00 460 992
RENAULT      82 00 499 586
RENAULT      82 00 618 111
RENAULT      82 01 055 673
DACIA      60 01 550 692
DACIA      60 01 550 693
DACIA      60 01 551 093
DACIA      60 01 551 094
DACIA      82 00 499 586
DACIA      82 00 820 344
DACIA      82 01 187 694
zamienniki:
17-0908
brak
METELLI CIFAM
DC3015
brak
GENERAL RICAMBI

Zastosowanie Wał napędowy VKJC 5991 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy VKJC 5991 SKF:

Krzysztof, Czeczewo
2023-05-01
 5/5
Towar zgodny z opisem
,
2020-01-08
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Grzegorz, Warszawa
2022-01-17
 5/5
Cześć pasuje jak długo będzie działać zobaczymy.
Krzysztof, Eslöv
2025-03-10
 5/5
produkt wysokiej jakości, polecam
Piotr, Poznań
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
Maciej, Zakrzew
2020-04-16
 5/5
Zakup skf VKJC 6170 polecił mi mój mechanik
Sławomir, Golczewo
2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Poznań
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
Piotr, Płock
2022-01-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Police
2020-09-01
 2/5
Wał wygląda na zamiennik wału firmy TRW
Sławomir, Golczewo
2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Daniel, Kartuzy
2020-08-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Gracjan, Lębork
2023-08-16
 5/5
Niestety wał napędowy okazał się 'felerny'. Cóż nawet taka marka jak SKF zalicza wpadki. Zero problemów z reklamacją ze strony sprzedającego jak również producenta.

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Informacje o producencie części do samochodów firmie SKF

 

SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.

Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.

Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.

SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.

SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.