Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz EQA (H243) EQA 350 4-matic (243.713) (2024-???) 292km » CA5PK1020 snr
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Eqa (h243) Eqa 350 4-matic (243.713) (2024-???) 292km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1020 SNR

32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CA5PK1020

producent:

SNR

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Masa [g]84
Długość [mm]1020
nr EAN3413521205774

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1020 SNR

Pasek wielorowkowy (5PK1020) pasuje do: BMW X5 (E53), CITROEN AX, SAXO, FIAT CROMA, FORD COURIER, ESCORT CLASSIC, ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI 1.0-4.6 09.86-12.11
numery OEM:
BMW      11 28 7 507 626
CITROËN      6453-TV
FIAT      46454225
FORD      1028279
FORD      1095321
MAZDA      FP01-15-907
MAZDA      FP04-15-907A
OPEL      4810711
PEUGEOT      6453-AC
PEUGEOT      6453-AE
PEUGEOT      6453-AF
PEUGEOT      6453-TV
PEUGEOT      96287933
TOYOTA      90916-02403
VAUXHALL      24466975

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1020 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.