Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » CA5PK1115 snr

Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1115 SNR

34.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

CA5PK1115

producent:

SNR

Ilość żeber 5
Masa [g] 95
Długość [mm] 1115
nr EAN 3413521205736

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1115 SNR

Pasek wielorowkowy (5PK1115) pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, A8 D4, ALLROAD C5, Q7; HONDA INSIGHT; MITSUBISHI COLT IV, GALANT VII, LANCER IV, LANCER V; TOYOTA AVENSIS, CAMRY 1.0H-4.2 01.83-03.18
numery OEM:
AUDI      079903137A
AUDI      079903137AA
HONDA      38920-PHM-003
MITSUBISHI      MB813272
MITSUBISHI      MB917985
TOYOTA      90080-91049
TOYOTA      90080-91099
TOYOTA      90080-91133
TOYOTA      90916-02256
TOYOTA      90916-02345
TOYOTA      90916-02509
TOYOTA      99365-21110
TOYOTA      99365-71110
TOYOTA      99365-91110
TOYOTA      99365-C1110
TOYOTA      99365-D1110
VOLKSWAGEN      079903137AA

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1115 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.