Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat DOBLO Cargo (263_) 1.6 D Multijet (263ZXE1B, 263ZXS1B, 263ZXY1B, 263WXE1B,... (2010.02-???) 100km » DK54.025 snr
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Cargo (263_) 1.6 D Multijet (263zxe1b, 263zxs1b, 263zxy1b, 263wxe1b,... (2010.02-???) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Półoś napędowa/wał napędowy DK54.025 SNR

DK54.025 Półoś napędowa/wał napędowy SNR
443.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

DK54.025

producent:

SNR

Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]782
Wymiar gwintuM16x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]96

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Półoś napędowa/wał napędowy DK54.025 SNR

Półoś napędowa przód P 782mm pasuje do: SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA II, VW GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI 1.4 08.00-12.13
numery OEM:
SEAT      1K0407272DM
SEAT      1K0407452X
SKODA      1K0407272DM
SKODA      1K0407452X
VOLKSWAGEN      1K0407272DM
VOLKSWAGEN      1K0407452X
zamienniki:
SE3111
brak
GENERAL RICAMBI
25862
brak
SPIDAN

Zastosowanie Półoś napędowa/wał napędowy DK54.025 SNR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.