Moment dokręcenia [Nm] | 280 | |
Masa [g] | 10230 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 280 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 35 | |
Grubość [mm] | 12 | |
Szerokość 1 [mm] | 104,5 | |
Ilość otworów | 5 | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 280 | |
nr EAN | 3413521548567 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa KF155.125U SNR
AUDI | N0122922 | |
IVECO | 16874274 | |
MAZDA | H001-26-139 | |
OPEL | 4422288 | |
RENAULT | 432022742R | |
RENAULT | 77 00 754 393 | |
RENAULT | 77 03 034 194 | |
RENAULT | 7703034275 | |
RENAULT | 7703066047 | |
RENAULT | 82 00 050 006 | |
RENAULT | 82 00 845 320 | |
RENAULT | 8200227705 | |
RENAULT | 8200649356 | |
SKODA | N0122922 | |
SUZUKI | 09381-68001 | |
SUZUKI | 43486-60A10 | |
VOLKSWAGEN | N0122922 | |
DACIA | 7703034275 | |
DACIA | 8200649356 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa KF155.125U SNR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa KF155.125U SNR:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.