Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 2030 R sofima

Filtr oleju S 2030 R SOFIMA

S 2030 R Filtr oleju SOFIMA
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 2030 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 123
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 61
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097040387

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 2030 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: ARO 10; AUDI 100 C1, 100 C2, 100 C3, 100 C4, 200 C2, 200 C3, 50, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, A6 C4, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3 0.8-2.3 11.68-04.03
numery OEM:
CITROËN      1109-C1
FORD      5003460
FORD      5003461
FORD      5004747
FORD      5007124
FORD      5007366
PORSCHE      931.107.701.00
VAG      030115561D
VAG      035115561
VAG      056115561B
VAG      056115561G
VAG      057115561
VAG      059115561A
VAG      059115661A
VAG      3945577
VAG      5120700509
VAG      89201808201
VAG      89201808900
VAG      E5120700509
VAG      SE021030288A
VAG      XE021030288A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 2030 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 2030 R SOFIMA:

2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA